UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au continuat sa isi dezvolte activitatea, cu rezultate solide pe liniile strategice si au incheiat anul 2022 cu un volum total al primelor brute subscrise de 108,6 milioane euro, conform IFRS, in crestere cu 6,3%, fata de anul anterior.
Asigurarile non-auto au inregistrat o crestere de 28%, comparativ cu 2021, generand prime brute subscrise in valoare de 47,4 milioane euro, conform IFRS. Dinamica acestui segment a continuat sa fie sustinuta de solutiile de asigurare pentru companii, in special asigurarile de incendiu (+24%) si cele de raspunderi (+40%). Totodata, asigurarile facultative de locuinta, in zona solutiilor pentru clientii retail, au contribuit la rezultatele obtinute de UNIQA in 2022, cu un avans de 18% al volumului de vanzari pe acest segment, in comparatie cu anul anterior.
In ceea ce priveste asigurarile auto oferite de UNIQA pe segmentul CASCO, obiectivele de optimizare a portofoliului si monitorizare a riscului au ramas prioritare. De asemenea, compania a continuat sa aplice masurile de recalibrare a produselor, pentru a raspunde nevoilor si cerintelor generate de actualul context inflationist.
"Parcursul UNIQA in 2022 a validat asteptarile noastre din perspectiva evolutiei activitatii companiei si a modului in care ne-am respectat promisiunile fata de toate partile interesate. Am ramas atenti la nevoile clientilor si la calitatea experientei oferita acestora, astfel incat am continuat sa imbunatatim rezultatele in mod durabil, pe segmentele de asigurari non-auto si de viata. Totodata, am ramas consecventi in ceea ce priveste dezvoltarea parteneriatelor, cu ajutorul carora aducem solutiile de asigurare tot mai aproape de clienti, atat pe segmentul retail, prin produse simple, accesibile si relevante, cat si pe segmentul de asigurari corporate si affinity, prin programe care adreseaza nevoi specifice de protectie prin asigurare. Suntem mandri de aceste rezultate si multumim clientilor, partenerilor si echipei UNIQA pentru increderea acordata.
Avem in fata un an cu multe provocari, declansate de factori sociali si economici care si-au pus deja amprenta asupra nevoilor clientilor, a modului in care acestia isi stabilesc prioritatile si iau deciziile cu privire la aspectele importante din viata lor. Mai mult decat atat, evenimentele din ultima perioada aduc in prim plan riscurile legate de dezastrele naturale cauzate de cutremure si ne arata o dimensiune a impactului ce poate genera pierderi majore la nivel uman si material. In astfel de situatii, rolul asiguratorilor este tot mai relevant, atat prin modul in care ramanem alaturi de clienti si ii ajutam sa depaseasca momentele dificile, respectandu-ne promisiunile, cat si prin eforturile sustinute pe care le facem, pentru a creste gradul de constientizare cu privire la importanta si utilitatea protectiei prin asigurare. UNIQA continua sa sustina hotarat dezvoltarea industriei de asigurari din Romania, in mod durabil si cu responsabilitate fata de clienti si comunitate", a declarat Paul CAZACU, Presedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurari.
Pe segmentul asigurarilor de viata, UNIQA a marcat o crestere de 29% a volumului vanzarilor pe parcursul anului 2022, comparativ cu anul anterior, inregistrand prime brute subscrise in valoare de 31 milioane euro, conform IFRS. Cele mai importante contributii la aceste rezultate au fost generate de asigurarile de viata destinate produselor de creditare si asigurarile de viata traditionale.
"Anul 2022 a fost un an bun pentru UNIQA Asigurari de viata, atat din punct de vedere al rezultatelor, cat si al dezvoltarii afacerii. Continuam consolidarea colaborarii cu Raiffeisen Bank, partenerul nostru strategic, acordand atentie beneficiilor oferite clientilor, ale caror nevoi se afla in centrul strategiei UNIQA. Aceasta pozitionare s-a concretizat in actiuni de calibrare si imbunatatire a produselor si serviciilor oferite, pentru a asigura o experienta cat mai completa, la standarde superioare de calitate", a precizat Mihaela STROIA, Presedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurari de viata.
Profitul cumulat inainte de impozitare, raportat de ambele companii UNIQA la finalul ultimului trimestru din 2022 a fost de 8,4 milioane euro, conform IFRS, in crestere cu 68%, comparativ cu aceeasi perioada din 2021, fiind sustinut de rezultatele imbunatatite pe segmentul de asigurari CASCO, in urma masurilor aplicate de companie in ultima perioada, precum si de diversificarea portofoliului, rezultata din cresterea accelerata a vanzarilor pe segmentele de asigurari de viata si asigurari non-auto.
De curand, Autoritatea de Supraveghere Financiara a avizat reinnoirea mandatelor pentru Radu Bragarea si Cristina Anculescu, in rolurile de vicepresedinte, respectiv membru in cadrul Directoratului UNIQA Asigurari de viata.
"Continuitatea la nivelul echipei de management ne ajuta sa ducem mai departe dezvoltarea activitatii UNIQA pe segmentul asigurarilor de viata, in mod durabil si pe un fundament solid. Ne bazam pe o echipa puternica, alcatuita din profesionisti cu experienta si expertiza valoroase, ramanem atenti la nevoile clientilor si partenerilor nostri, la mediul in care evoluam, pentru a oferi mereu produsele si serviciile potrivite. Am incredere ca impreuna, prin implicare si eforturi comune, urmarind strategia noastra clar stabilita, in centrul careia se afla experienta clientilor, UNIQA va deveni prima alegere in ceea ce priveste asigurarile de viata pentru tot mai multi clienti din Romania", a declarat Mihaela STROIA, Presedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurari de viata.
"Ma bucur sa pot sustine, in continuare, dezvoltarea asigurarilor de viata in cadrul UNIQA. Pastram in centrul atentiei nevoile clientilor nostri si le adresam in mod diversificat, adaugand in portofoliul companiei produse si servicii noi, flexibile si relevante. Consolidarea colaborarii cu partenerul nostru bancar strategic Raiffeisen Bank Romania ramane, de asemenea, o prioritate importanta, pentru a aduce solutiile de asigurare tot mai aproape de clienti si a-i sprijini in realizarea planurilor si proiectelor pe care si le-au propus, avand la dispozitie si o componenta de protectie financiara. Totodata, imbunatatim continuu interactiunea cu clientii si experienta oferita acestora in relatia cu UNIQA, accelerand digitalizarea serviciilor si simplificand procesele. Multumesc tuturor colegilor si partenerilor UNIQA pentru increderea si profesionalismul cu care, impreuna, construim, mai departe, succesul companiei pe segmentul asigurarilor de viata", a adaugat Radu BRAGAREA, Vicepresedinte Directorat UNIQA Asigurari de viata.
"Suntem o echipa bine consolidata si stabila, iar acest lucru adauga valoare in activitatea companiei, in special intr-o perioada importanta pentru UNIQA, marcata de evolutie si transformare. Impreuna, sustinuti de profesionalismul oamenilor din echipa noastra, dar si de cultura noastra organizationala puternica, care aduce clientii in centrul tuturor actiunilor, continuam sa consolidam pozitia UNIQA in randul jucatorilor relevanti din piata de asigurari. Multumesc colegilor din echipa de management locala si de la nivelul Grupului pentru increderea acordata in urma cu doi ani, odata cu primul meu mandat in cadrul Directoratului, dar si pentru aceasta noua oportunitate de a duce mai departe povestea UNIQA in Romania", a precizat Cristina ANCULESCU, Membru Directorat UNIQA Asigurari de viata.
UNIQA extinde si diversifica portofoliul prin solutii de asigurare accesibile si relevante, in acord cu nevoile clientilor.
UNITeam MED, este noul produs de asigurare de grup, adresat clientilor de tip companii, care doresc sa puna la dispozitia angajatilor o modalitate de protectie financiara suplimentara in cazul producerii unor evenimente legate de sanatate. Este o solutie aliniata la cerintele actuale de la nivelul pietei, oferind acces la servicii medicale complexe si personalizate, in cadrul unei retele de clinici partenere cu acoperire nationala, dar si in afara acesteia. Totodata, produsul se situeaza la un nivel inalt de calitate din perspectiva serviciilor asociate, oferind clientilor asistenta atat online, in cadrul unei platforme dedicata asiguratilor, cat si offline, prin intermediul contact center.
Tot pe segmentul clientilor de tip companii, UNIQA lanseaza un nou produs de raspundere civila a directorilor si administratorilor, adresand astfel o nevoie importanta pentru multe afaceri, indiferent de dimensiunea operatiunilor pe care acestea le desfasoara.
Solutiile digitale dezvoltate de UNIQA raman, de asemenea, o prioritate importanta din perspectiva imbunatatirii experientei oferita clientilor.
Cu peste 42.000 de sesiuni gestionate in ultimele 12 luni, insemnand un numar mediu de 115 sesiuni pe zi, consultantului digital ANA este o alegere tot mai relevanta pentru notificarea daunelor. Astfel, 85% dintre daunele CASCO si aproape 84% dintre daunele pentru asigurarile facultative de locuinta sunt avizate de catre clientii UNIQA prin intermediul ANA.
Totodata, UNIQA a extins functionalitatile consultantului digital ANA, pentru a oferi clientilor acces permanent la informatii privind etapa de solutionare in care se afla dosarele de dauna si documentele necesare finalizarii acestora. In prezent, peste 70% dintre clientii care au avizat o dauna la UNIQA aleg sa consulte stadiul dosarului cu ajutorul ANA. In plus, clientii pot accesa aceste informatii si prin intermediul portalului online MyUNIQA.
Sondajele derulate periodic in randul clientilor UNIQA capteaza impresii cu privire a calitatea experientei oferita acestora. Astfel, pentru perioada ianuarie - decembrie 2022, scorul de satisfactie a clientilor UNIQA este situat la nivelul de 4,5 din 5.
In ceea ce priveste situatia petitiilor inregistrate, UNIQA se pozitioneaza, in continuare, in randul companiilor de asigurari din Romania cu cele mai putine nemultumiri adresate de catre clienti. Astfel, pe parcursul anului 2022, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au inregistrat un numar total de 202 petitii, in scadere cu 11%, compartiv cu situatia din anul anterior. Dintre acestea, 185 au fost petitii unice si 17 petitii conexe.
UNIQA are o istorie de peste 10 ani in piata asigurarilor din Romania si beneficiaza de peste 200 de ani de experienta internationala, ca parte dintr-un grup financiar cu o prezenta tot mai puternica la nivel european. Potrivit noului model de afaceri, compania pozitioneaza in centrul activitatii nevoile clientilor, adresate specific pe segmentele Retail, Bancassurance si Corporate & Affinity, oferind produse si servicii relevante, accesibile si inovatoare, la nivelul celor mai inalte standarde de calitate.