by Media XPRIMM
XPRIMM TV
CAMPANIE SUSTINUTA DE:
      



Suport Online Contact
Accenture: 47% dintre detinatorii de polite intentioneaza sa isi schimbe asiguratorul in urmatoarea perioada

Tehnologiile care utilizeaza inteligenta artificiala, cum ar fi invatarea automata si analiza datelor, ar putea transforma lantul valoric al cererilor de despagubire si ar putea imbunatati rezultatele pentru clienti. Industria asigurarilor risca sa piarda pana la 170 de miliarde de dolari in urmatorii cinci ani din cauza experientelor slabe legate de solutionarea cererilor de despagubire. In plus, ineficienta proceselor de subscriere ar putea costa industria inca 160 de miliarde de dolari in aceeasi perioada, potrivit unui nou studiu Accenture.

Raportul "Why AI in Insurance Claims and Underwriting?" are la baza sondaje efectuate in randul a peste 6.700 de asigurati din 25 de tari, peste 120 de directori de asigurari din 12 tari si a peste 900 companii de asigurari cu sediul in SUA. Studiul analizeaza modul in care industria asigurarilor raspunde la cele mai recente schimbari ale pietei, la presiunea exercitata de noii concurenti, la provocarile cu care se confrunta asiguratorii precum si la modul in care tehnologiile de inteligenta artificiala (AI) pot fi aplicate pentru a satisface nevoile clientilor.

Raportul a constatat ca o treime (31%) dintre reclamanti nu au fost multumiti de experientele lor in materie de solutionare a cererilor de despagubire pentru asigurarile auto si de locuinta din ultimii doi ani. Din acest procent de 31%, sase din zece (60%) au mentionat probleme legate de timpul de solutionare, iar 45% au mentionat probleme legate de procesul de incheiere.

Potrivit sursei citate, nemultumirea legata de experienta de solutionare a cererilor de despagubire este un motiv cheie care ii determina pe clienti sa schimbe asiguratorul. Aproape o treime (30%) dintre reclamantii nemultumiti au declarat ca au schimbat asiguratorul in ultimii doi ani, iar alti 47% au declarat ca intentioneaza sa faca acest lucru. In general, consumatorii care au declarat ca nu sunt pe deplin multumiti ar putea reprezenta pana la 34 de miliarde de dolari in prime anuale, sau pana la 170 de miliarde de dolari in urmatorii cinci ani.

Raportul arata ca tehnologiile pe baza de inteligenta artificiala ar putea imbunatati procesul de solutionare a cererilor de despagubire. Spre exemplu, 79% dintre directorii de despagubiri intervievati au declarat ca sunt de parere ca automatizarea, AI si analiza datelor bazata pe invatarea automata pot aduce valoare pe intregul lant valoric al despagubirilor - de la semnalarea despagubirilor frauduloase, la evaluarea daunelor si estimarea pierderilor, rezervarea, ajustarea, optimizarea procesarii si subrogarea. Cu toate acestea, adoptarea acestor tehnologii a fost lenta pana in prezent, doar aproximativ o treime (35%) dintre directorii de despagubiri declarand ca organizatiile lor sunt avansate in utilizarea acestor tehnologii. Totusi, acest lucru s-ar putea schimba, deoarece aproape doua treimi (65%) dintre companiile de asigurari intentioneaza sa investeasca 10 milioane de dolari sau mai mult in aceste tehnologii in urmatorii trei ani, acordand prioritate aplicatiilor bazate pe inteligenta artificiala si tehnologiilor de automatizare, potrivit directorilor de daune intervievati.

Raportul a constatat, de asemenea, ca asiguratorii ar putea reduce costurile operationale de asigurare prin adoptarea tehnologiilor de inteligenta artificiala, realizand castiguri de eficienta de pana la 160 de miliarde de dolari pana in 2027. Intrucat in prezent asiguratorii se confrunta cu sisteme imbatranite si procese ineficiente, cercetarea a constatat ca pana la 40% din timpul lor este petrecut in activitati secundare si administrative - o pierdere anuala de eficienta cuprinsa intre 17 si 32 de miliarde de dolari. Mai mult de jumatate (60%) dintre asiguratorii chestionati considera ca ar putea fi aduse imbunatatiri calitatii proceselor si instrumentelor organizatiilor lor.

"Inteligenta artificiala nu mai este o tehnologie a viitorului, ci o capacitate pe care multi inovatori in domeniul asigurarilor o pun deja la treaba pentru a oferi experiente mai bune clientilor si pentru a-si creste forta de munca", a declarat Kenneth Saldanha, care conduce grupul Accenture pentru industria asigurarilor la nivel global. "Pe masura ce oamenii si inteligenta artificiala colaboreaza din ce in ce mai strans in domeniul asigurarilor, companiile vor putea sa remodeleze modul in care opereaza, devenind mai eficiente, mai fluide si mai adaptabile. Companiile care au luat decizia de a implementa tehnologiile AI vor putea crea un avantaj competitiv sustinut."

Cititi raportul complet, "Why AI in Insurance Claims and Underwriting?" pentru a intelege modul in care tehnologiile AI pot fi aplicate la scara larga in asigurari.

Metodologia de cercetare

Raportul se bazeaza pe patru sondaje privind cererile de despagubire si subscrierea in domeniul asigurarilor, analizand atat experientele clientilor si ale angajatilor, cat si modul in care raspund asiguratorii:

  • Un sondaj realizat pe 6,754 de asigurati din 25 de tari cu privire la cele mai recente experiente in ceea ce priveste depunerea de cereri de despagubire pentru asigurari auto si de proprietate;
  • Un sondaj efectuat in randul a 128 de directori de asigurari din 12 tari cu privire la strategiile organizatiilor lor de despagubiri;
  • Un sondaj realizat in colaborare cu The Institutes, un furnizor de educatie in domeniul asigurarilor, in randul a 434 de societati de asigurari de bunuri si de raspundere civila cu sediul in SUA;
  • Un sondaj realizat in randul a 500 de societati de asigurari de viata cu sediul in SUA privind adoptarea tehnologiei.

Pentru a ajunge la valoarea de 170 de miliarde de dolari a primelor la risc, Accenture a folosit datele unui sondaj realizat pe baza a 6,700 de solicitanti de despagubiri, analizand piata globala a asigurarilor auto personale si de proprietate pentru a calcula volumul anual al primelor si procentul de persoane care fac o cerere de despagubire anual. Aceste date au fost utilizate impreuna cu datele din sondajul de opinie al consumatorilor referitoare la procentul de persoane care au declarat ca nu sunt pe deplin multumite de experienta lor in materie de reclamatii si cei care au declarat ca, in urma nemultumirii lor, au schimbat asiguratorul sau vor face acest lucru in urmatorii cinci ani. Accenture a folosit o abordare similara pentru efectua calculele in urma carora s-a ajuns la valoarea de 160 de miliarde de dolari privind cresterea eficientei in asigurari - luand in considerare volumele anuale de prime personale, comerciale si de viata si costurile alocate cu angajatii din domeniul asigurarilor pentru a determina un raport al cheltuielilor de subscriere. Castigurile de eficienta au fost calculate ca fiind de 0,5-1 puncte procentuale din rata cheltuielilor, reprezentand intre 9 si 15 miliarde de dolari pe an la nivel global.

Accenture este o companie globala de servicii profesionale cu capacitati de top in domeniul digital, cloud si securitate. Combinand o experienta de neegalat si competente specializate in peste 40 de industrii, oferim servicii de strategie si consultanta, tehnologie si operatiuni si Accenture Song - toate acestea fiind sustinute de cea mai mare retea de centre de tehnologie avansata si operatiuni inteligente din lume. Cei 710.000 de oameni ai nostri indeplinesc in fiecare zi promisiunea tehnologiei si a ingeniozitatii umane, deservind clienti din peste 120 de tari. Imbratisam puterea schimbarii pentru a crea valoare si succes comun pentru clientii, oamenii, actionarii, partenerii si comunitatile noastre. Vizitati-ne pe accenture.ro.

TOTUL DESPRE ASIGURARILE DE VIATA

Pe scurt, asigurarile de viata sunt produse financiare oferite de catre companii specializate care ofera, de la caz...

DE CE AM NEVOIE DE O ASIGURARE?

In general companiile de asigurari pun la dispozitia clientilor o multitudine de motive pentru a incheia o polita....

RISCURI ACOPERITE

Principalul risc acoperit de o asigurare de viata este decesul. Cu toate acestea, asigurarile de viata pot...

CE POLITA MI SE POTRIVESTE?

In primul rand trebuie sa decizi daca doresti o asigurare care sa ofere numai protectie (deci fara componenta...

CUM INCHEI O ASIGURARE?

Recomandam parcurgerea urmatorilor pasi: 1. Alegerea unei companii de asigurare sau a unui broker de asigurare...

TIPURI DE PRODUSE

Functie de combinatia de riscuri acoperite si beneficii, exista o larga varietate de produse de asigurare de...

Top stiri Asigurari de Viata