by Media XPRIMM
XPRIMM TV
CAMPANIE SUSTINUTA DE:
      



Suport Online Contact
ASF: Cinci brokeri au depus solicitari pentru a deveni creatori de produse de intermediere sau de nisa
Diversificarea produselor de asigurare si, implicit, dezvoltarea pietei de profil reprezinta obiective fundamentale, pe termen mediu si lung, pentru Autoritatea de Supraveghere Financiara, spun reprezentantii acesteia, precizand ca, pana acum, cinci brokeri din piata au depus solicitari pentru a deveni creatori de produse.

"Autoritatea analizeaza si revizuieste in permanenta cadrul legislativ pentru a oferi posibilitatea entitatilor din piata sa implementeze noi produse si servicii. Prin Norma 19/2018, A.S.F. a reglementat crearea produselor de asigurare de catre brokeri, in colaborare cu societatile de asigurare. Pana in prezent, cinci brokeri au depus solicitari pentru a deveni creatori de produse de intermediere sau de nisa", se arata in anuntul ASF, fara a da numele brokerilor.

In vederea desfasurarii activitatii de creare de produse de asigurare, in asociere cu asiguratorii, intermediarii trebuie sa obtina avizul A.S.F., procesul avand doua etape: avizarea initiala in calitate de creatori de produse si aprobarea individuala in care se analizeaza, printre altele, acordul incheiat cu asiguratorii care urmeaza sa subscrie riscurile aferente produselor de asigurare, planul de afaceri, politica de supraveghere si guvernanta a produselor de asigurare.

Avizarea initiala presupune, in principal, crearea structurii responsabila, formata din cel putin o persoana desemnata cu crearea produselor de asigurare, care trebuie sa detina aptitudini, cunostinte si experienta de minim un an in domeniul asigurarilor.

Ulterior obtinerii avizului initial, intermediarii indeplinesc urmatoarele cerinte:
  • incheie un acord cu un asigurator in care este descrisa colaborarea lor in conformitate cu cerintele aplicabile creatorilor de produse de asigurare, sunt precizate procedurile referitoare la identificarea pietei-tinta, precum si rolurile indeplinite in procesul de aprobare a produselor si in acordurile de distributie a produselor;
  • elaboreaza un plan de afaceri din care sa reiasa rolul acestora in conceperea si dezvoltarea produselor de asigurare;
  • structura responsabila cu dezvoltarea de produse documenteaza modalitatea prin care demonstreaza intelegerea produselor de asigurare comercializate, interesele, obiectivele si caracteristicile clientilor apartinand pietei-tinta.
A.S.F. precizeaza ca a manifestat deschidere in dezvoltarea acestui tip de produse, avizand solicitarile transmise de intermediari, imediat ce conditiile legale aplicabile au fost respectate. Alaturi de indeplinirea conditiilor legale, activitatea de creare de produse implica o anumita experienta pe piata de asigurari si o foarte buna cunoastere a produselor de asigurare pe care jucatorii din piata le ofera deja. Sunt necesare, de asemenea, cunostinte temeinice legate de activitatea de subscriere.

In prezent, la A.S.F. este in analiza o cerere a unei companii de brokeraj, care a depus o solicitare in vederea obtinerii unei aprobari individuale pentru un produs de asigurare creat in colaborare cu un asigurator. Produsul pentru care se solicita aprobarea este unul de sanatate, care nu are inca o denumire comerciala, aceasta urmand a fi stabilita dupa obtinerea aprobarii individuale.

Companiile de brokeraj reprezinta un canal de distributie important pentru societatile de asigurare, distribuind, la nivelul pietei de asigurari generale, aproximativ 80% din primele de asigurare ale asiguratorilor. Brokerii analizeaza in mod direct cerintele si necesitatile clientilor de produse de asigurare si reprezinta interesele acestora in relatia cu asiguratorul. Din acest punct de vedere, demersul companiilor de brokeraj contribuie la dezvoltarea pietei asigurarilor si poate conduce astfel la avantaje pentru clienti, in sensul imbunatatirii si diversificarii gamei de produse care sunt oferite acestora, mentioneaza ASF.

Piata de brokeraj din Romania a crescut cu 9,2% in primele noua luni din 2020 fata de aceeasi perioada a anului 2019, valoarea primelor distribuite pentru asigurari generale si asigurari de viata ajungand la peste 5,77 miliarde de lei, conform raportului ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiara. Brokerii au intermediat 67,76% din intreaga valoare a subcrierilor din piata asigurarilor.

TOTUL DESPRE ASIGURARILE DE VIATA

Pe scurt, asigurarile de viata sunt produse financiare oferite de catre companii specializate care ofera, de la caz...

DE CE AM NEVOIE DE O ASIGURARE?

In general companiile de asigurari pun la dispozitia clientilor o multitudine de motive pentru a incheia o polita....

RISCURI ACOPERITE

Principalul risc acoperit de o asigurare de viata este decesul. Cu toate acestea, asigurarile de viata pot...

CE POLITA MI SE POTRIVESTE?

In primul rand trebuie sa decizi daca doresti o asigurare care sa ofere numai protectie (deci fara componenta...

CUM INCHEI O ASIGURARE?

Recomandam parcurgerea urmatorilor pasi: 1. Alegerea unei companii de asigurare sau a unui broker de asigurare...

TIPURI DE PRODUSE

Functie de combinatia de riscuri acoperite si beneficii, exista o larga varietate de produse de asigurare de...

Top stiri Asigurari de Viata