by Media XPRIMM
XPRIMM TV
CAMPANIE SUSTINUTA DE:
      



Suport Online Contact
Carmina DRAGOMIR: Solutiile pentru cresterea pietei asigurarilor de viata sunt educatia financiara, stimulentele fiscale si tehnologia
Piata asigurarilor de viata are un potential de crestere foarte mare, insa, in ciuda cresterii economice, gradul de penetrare al acestor tipuri de asigurari este de 0,3% in PIB, a precizat Carmina DRAGOMIR, CEO, METROPOLITAN Life, in cadrul evenimentului Scoala pentru Jurnalisti, organizat de UNSAR, in perioada 7-9 iulie 2019, mentionand ca solutiile se afla in zona de educatie financiara, stimulente fiscale si tehnologie.

"Solutiile pentru cresterea pietei asigurarilor de viata vin din mai multe zone. Este important ca toti jucatorii din piata sa mearga in sfera de educatie financiara, deoarece studiile arata ca o persoana educata ia decizii mai bune si are viitorul mai in control. Apoi, stimulentele fiscale - sunt piete care au trecut de limita de importanta a asigurarilor de viata, venind cu un stimulent fiscal. In Italia, de exemplu, o polita de 530 de euro viata, fara investitii, doar protectie, este deductibila fiscal", a spus Carmina DRAGOMIR.

"Apoi, vine si zona de tehnologie. Noile tehnologii pot ajuta industria sa raspunda clientilor care au asteptari sporite cu privire la transparenta, rapiditate, accesibilitate, experiente interactive si personalizate. Cred ca asta va ajuta si procentul de 40% dintre persoane care spun ca asigurarile sunt complexe, birocratice si greu de inteles", a adaugat Carmina DRAGOMIR.

Reprezentantul METROPOLITAN Life spune doar 1 din 5 adulti au o intelegere a produselor financiare de baza, fapt ce plaseaza Romania pe ultimul loc in Europa, cu o rata a educatiei fianciare de 21%.

"Suntem pe ultimul loc in Uniunea Europeana in ceea ce priveste asigurarile de viata si in medie acordam 18 euro/an, desi salariul mediu pe economie din Romania este de peste 500 de euro. Pentru aceleasi tipuri de asigurari, italienii aloca 1.700 de euro/an, la un salariu mediu pe economie de 1.700 de euro. Asadar, nu mai este neaparat o chestiune de venit ci de prioritati si de educatie financiara", a mentionat Carmina DRAGOMIR.


Carmina DRAGOMIR a mai precizat ca, in Romania, piata asigurarilor are o pondere de 20% pentru asigurarile de viata si 80% pentru cele non-viata, in timp ce in Italia, procentele sunt inversate - 80% pentru asigurarile de viata si 20% pentru cele non-viata.

"Vorbim in continuare de un procentaj de 20% asigurari viata si 80% non-viata, in contextul in care, de exemplu, in Italia procentele 80% viata si 20% non-viata. Mai mult decat atat, concentrarea este pe Bucuresti. Jumatate din tot ce s-a intamplat in aceasta piata, a fost in Bucuresti si in cateva orase mari. Nu am reusit pana acum sa aducem asigurarile in toate colturile tarii, sa fim la nivel national", a spuns Carmina DRAGOMIR.

"Daca ne uitam la care sunt ingrijorarile romanilor, reiese ca sanatatea lor si a familiei primeaza 24%, urmata de viitorul copiilor 22%, cum sa se asigure ca urmasii lor vor avea o sansa mai buna la educatie, la job o viata mai buna, urmata de griji precum stabilitatea economica a tarii 10%, accidente 7%, beneficii sociale 6%, stabilitatea politica a tarii 6%, somajul 4% si varsta inaintata 3%", a completat Carmina DRAGOMIR.



Oficialul METROPOLITAN Life spune ca preocuparea pentru sanatatea lor si a familiei nu se reflecta si in prioritatile romanilor, deoarece prima lor grija la impartirea bugetului este plata facturilor lunare 80%, asigurarea stabilitatii financiare 74% si independenta financiara 73%, urmata abia apoi de sanatatea familiei 72%, plansand pe ultimele locuri investitii in propria educatie 25% si investitia intr-un business 21%.



"Daca acum 10 ani prioritatile erau sa iti iei un job si sa dai tot ce poti pentru el, acum este mai important pentru romani fie in control, sa aiba un balans intre viata persoanala si job", spune sursa citata.

Potrivit studiului prezentat de oficialul METROPOLITAN Life, decizia de cumparare a unei asigurari de viata se ia, de obicei ca urmare a unei decizii sau evenimente majore precum achizitii importante, marirea familiei, etc, iar motivele sunt perntru siguranta familiei.

"Cei mai multi isi cumpara asigurarea pentru protectia lor si a familiei in cazul unor evenimente neasteptate 47% si acesta este trendul din ce in ce mai mult, care se reflecta pe zona finala, pentru ca este investitie sigura in protectia pentru familie. Si asta este un lucru sanatos", spune Carmina DRAGOMIR.



In privinta atitudinii fata de asigurari, 79% dintre romani spun ca este un gest de suport financiar, 64% ca este un gest de responsabilitate fata de familie, 62% spun ca isi doresc produse simple si clare si sigure si 53% considera ca o asigurare de viata ar trebui sa ii faca sa se simta relaxati si siguri.

*Studiul KPMG si METROPOLITAN Life a fost realizat pe un esantion de 1.300 de persoane care au studii medii si peste medii, cu venituri medii si peste medii.

TOTUL DESPRE ASIGURARILE DE VIATA

Pe scurt, asigurarile de viata sunt produse financiare oferite de catre companii specializate care ofera, de la caz...

DE CE AM NEVOIE DE O ASIGURARE?

In general companiile de asigurari pun la dispozitia clientilor o multitudine de motive pentru a incheia o polita....

RISCURI ACOPERITE

Principalul risc acoperit de o asigurare de viata este decesul. Cu toate acestea, asigurarile de viata pot...

CE POLITA MI SE POTRIVESTE?

In primul rand trebuie sa decizi daca doresti o asigurare care sa ofere numai protectie (deci fara componenta...

CUM INCHEI O ASIGURARE?

Recomandam parcurgerea urmatorilor pasi: 1. Alegerea unei companii de asigurare sau a unui broker de asigurare...

TIPURI DE PRODUSE

Functie de combinatia de riscuri acoperite si beneficii, exista o larga varietate de produse de asigurare de...

Top stiri Asigurari de Viata