by Media XPRIMM
XPRIMM TV
CAMPANIE SUSTINUTA DE:
      



Suport Online Contact
FIAR 2019: Conferinta Asigurarilor de Sanatate si Viata - Principalele declaratii!
Conferinta Asigurarilor de Sanatate si Viata, din cadrul FIAR 2019 - Forumul International de Asigurari-Reasigurari, a adus in discutii principalele tendinte care sustin cresterea segmentelor de asigurari de viata si sanatate de pe piata locala.

Printre subiectele abordate amintim: potentialul asigurarilor de sanatate si masurile legislative necesare pentru dezvoltarea acestora, dar si evolutia asigurarilor de viata.

In cadrul conferintei au luat cuvantul:
  •  Cristian ROSU, Vicepresedinte, ASF
  •  Dan DOBRE, Director Comercial, SIGNAL IDUNA
  •  Virgil SONCUTEAN, CEO, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari
  •  Dragos CALIN, GRAWE Romania
  •  Adrian GORAN - Manager Departament Asigurari de Viata, Sanatate si Pensii, DESTINE Broker
Evenimentul a fost sustinut de GRAWE Romania, SIGNAL IDUNA, BCR Asigurari de Viata si ALLIANZ-TIRIAC Asigurari in calitate de Parteneri.

PRINCIPALELE DECLARATII:

Cristian ROSU, Vicepresedinte, ASF:
  •  Asigurarile private de sanatate pot sa cumuleze si sa aduca un aport foarte mare de capital in mediul privat si de ce nu si in mediul public. Si ma gandesc ca sistemul public a fost mereu sub o atentionare permanenta de lipsa de finantare. Iar asigurarile private pot fi o sursa de acoperire a acestor deficite.
  •  La asiguratori vad o potentiala dezvoltare a portofoliului de asigurari private de sanatate.
  •  Clinicile private abia acum incep sa simta importanta acestor tipuri de asigurari, mergand in principal pe abonamente. Asigurarile de sanatate vor veni cu un supliment de finantare
  •  In 2018, piata asigurarilor private de sanatate a crescut cu aproximativ 60%, dar sumele sunt inca mici, suntem la inceput. Si numarul asiguratilor este inca unul redus.
  •  Exista temerea ca asigurarile de sanatate ar putea lua locul RCA in piata. Nu cred ca exista un pericol in prezent.
  •  M-as bucura ca asigurarile de sanatate sa inlocuiasca RCA -ul ca volum, dar nu ca problematica, pentru ca tot cetateanul este cel care va trebui sa beneficieze de calitatea serviciilor.
  •  Am constatat ca numai prin schimbul concret si fluent de date, informatii, nevoi si certitudini dintre cele doua parti  - retelele de sanatate si asiguratori - se vor putea realiza acele produse de asigurare care sa fie utile si necesare.

Virgil SONCUTEAN, General Manager ALLIANZ-TIRIAC Asigurari:
  •  Ma bucur de atentia pe care o au asigurarile de sanatate, pentru ca este poate cel mai tanar membru al familiei formelor de asigurare, care creste foarte repede si este important sa creasca bine.
  •  Asigurarile de sanatate nu pot sa existe fara un parteneriat sanatatos cu furnizorii de servicii medicale, pentru ca noi oferim solutii financiare pentru probleme financiare, noi nu oferim servicii medicale; pentru asta avem nevoie sa intram in parteneriat cu furnizorii de servicii medicale, nu doar cei privati ci si cei de stat.
  •  Pe masura ce industria de servicii medicale private de sanatate creste in relevanta si gestioneaza sume din ce in ce mai importante, pot sa fie un contributor in ceea ce inseamna sistemul public de stat, banii gestionati in sistemul privat de stat sa fie extinsi si catre sistemul public.
  •  Asiguratorii se pot implica indirect in dotarea spitatelor de stat. Daca spitalul de stat poate sa emita o factura pe care sa o deconteze asiguratorul, lucru pe care nu il poate face in acest moment, atunci cu acea sursa suplimentara de venit poate sa-si suplineasca echipamentele si poate sa imbunatateasca experienta clientului.
  •  Noi nu ne stabilim un scop in finantarea sistemului de stat, dar faptul ca astazi nu am aceasta posibilitate poate fi trist pentru pacientul care si-ar dori sa foloseasca polita privata pentru a beneficia de servicii in spitalul de stat. Exista spitale private care nu gestioneaza cazuri complexe precum in spitalele publice de stat si atunci nu este satisfacuta nevoia pacientului, care de multe ori nu cauta clinica, cauta medicul.
  •  In colaborare cu clinicile putem sa dezvoltam produse care sa capteze trendurile noi. 
  •  Angajatii din call-center raman in medie 1-2 ani, iar procesul de invatare dureaza cateva luni, motiv pentru care in ALLIANZ am ales sa nu gestionam un call center aici (n.r in Romania). Lucram cu un furnizor din grup, care are 400 de medici angajati, iar o treime dintre ei sunt romani.
  •  Business-ul asigurarilor de sanatate reprezinta 5% in ALLIANZ, iar numarul de daune este mai mare decat pe segmentul auto, care este de 50%.
  •  Exista o oarecare perceptie de concurenta intre asigurari si abonamente, insa acestea nu trebuie sa se excluda reciproc. Pentru asigurari preventia este esentiala, indiferent de unde vine. 
  •  Profilul unui vanzator de asigurari de sanatate cred ca este unul diferit de vanzarea altor polite. Avem o carenta in a specializa fortele de vanzare pe acele linii de business care au legatura cu viitorul industriei. Pentru ca atata timp cat vindem doar polite RCA si CASCO nu ne vom putea desprinde de situatia prezenta.  
  • Cred ca doar impreuna putem imbunatati statisticile urate care sunt puse astazi in dreptul Romaniei (din punct de vedere medical).
Dragos CALIN, Director Vanzari, GRAWE Romania:
  • Avem in plan sa intram si pe piata asigurarilor de sanatate, pe langa cea de asigurari de viata.
  • Pe segmentul asigurarilor de viata s-a discutat inca de dimineata ca ne-am dori sa crestem mai mult decat intreaga piata, dar acest lucru nu se intampla, chiar daca avem un curent favorabil. Nu sunt prea multe solutii.
  • S-a discutat foarte mult ca avem crestere economica si exista o intarziere de 6-12 luni in care ar trebui sa vedem si rezultate pe piata de asigurari. Eu cred ca cresterea economica nu este suficienta. Cred ca ar fi nevoie de inca cel putin 3 directii de sustinere: stimulentele fiscale care trebuie luate in serios, educatia financiara - pentru ca doar aproximativ 20% din romani inteleg un produs financiar si mi-ar placea ca brokerii sa fie mult mai implicati in distributia asigurarilor de viata. 
  • Cred ca este nevoie de o efervescenta mai mare. Este adevarat ca e mai greu de vandut, este mai multa munca, nu se compara cu un simplu RCA.
  • Dezvoltarea asigurarilor de sanatate se poate face numai in conditiile in care toti actorii din piata colaboreaza.

Dan DOBRE, Director Comercial, SIGNAL IDUNA:
  • Colaborarea cu clinicile private este foarte buna. Cred ca centrele medicale private s-au dezvoltat foarte bine in ultimii ani. Acum vorbim de centre de excelenta, despre investitii foarte bune, atat in infrastructura, acces, dar mai ales in tehnica medicala si in medici. 
  • Suntem extrem de bucurosi ca activam acum in piata, unde solutiile pe care noi ni le putem imagina din perspectiva acoperirii riscului isi gasesc raspuns in tot ceea ce tine de infrastructura medicala.
  • Cum ar trebui sa arate in continuare aceasta relatie? Ar trebui sa se bazeze tot pe dialogul pe care il avem si acest dialog, cu siguranta, porneste de la nevoia pacientului. Ne putem imagina impreuna cum vor arata politele in viitor.
  • Fara un cadrul legal bun, predictibil, fara fiscalizarea potrivita, fara o supraveghere, in mod evident nu avem nicio sansa de dezvoltare a segmentului. Si fara o nevoie reala si identificatta a pacientului nu putem exista. Degeaba facem cele mai bune produse in ochii nostri de asiguratori, daca pentru client acele produse nu inseamna nimic. Aici, limbajul, care uneori e prea tehnic, trebuie sa devina accesibil pentru oricine, ca pacientul sa inteleaga riscul, patologiile medicale regasite in produse etc.
  • Noi rambursam acele facturi pe care spitalele de stat le emit. Sunt putine spitale care ofera aceasta optiune.


Adrian GORAN, Manager Departament Asigurari de Viata, Sanatate si Pensii, DESTINE Broker:
  • RCA-ul este o asigurare care se cumpara, cu toate ca facand sondaje in randul clientilor nostri si intrebandu-i daca in situatia in care ai RCA si esti vinovat de accident, mergi la spital si esti ranit, platesti din buzunar? 90% dintre clientii nostri nu stiu asta. Acest lucru este inclusiv vina noastra. Acest lucru este la RCA pe partea de sanatate.
  • Clientii au mici probleme atat cu asiguratorii, cat si cu cliniclie, atunci cand vine vorba despre asigurarile private de sanatate. In privinta asiguratorilor s-au remarcat probleme pe partea de service, adica acele servicii de call center. Daca in call center se afla o persoana care nu poate sa ia o decizie pe loc si pune clientul sa astepte 24 sau 48 de ore, atunci clientul este nemultumit. 
  • De cealtalta partea a clinicilor, exista situatii in care medicii, asa cum ne spun clientii, ii trateaza destul de superficial, tocmai pentru ca pe fisa scrie ca are asigurare. Sunt situatii si nu sunt putine.

Iulia SCANTEI, Senator:
  • Asigurarile private de sanatate aduc un aport de finantare. Inteleg, din analizele pe care colegii mei le-au facut, ca stam foarte prost in sistemul public al asigurarilor de sanatate, iar acest lucru se vede la decontare, la calitatea serviciilor, la numarul serviciilor, la blocajul intre principalii actori, furnizori, beneficiari, casa de asigurari de sanatate, unde primeaza un control asupra resurselor si nu o atentie asupra pacientului si asupra calitatii serviciilor care sunt oferite.
  • Constientizam nevoia de finantare suplimentara, de aport, de sprijin cu zona privata si pornind din acest punct.
  • Problema sistemului medical de sanatate de stat este de subfinantare. Avem 17 milioane de beneficiari de servicii medicale in Romania si doar 5 milioane de persoane contribuie. 
  • Cred ca proiectia de viitor si de echilibru si de finantare este aceea de a fi in situatia in care pacientul sa poata sa opteze pentru servicii de calitate, dar pe care sa le gaseasca si la public si la privat, iar sistemul privat sa completeze cu sustinerea financiara.

Mihaela CIRCU, Secretar General, APPA:
  • APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor - urmeaza sa lanseze o nou campanie de educatie financiara, probabil in luna septembrie, denumita Luna Asigurarilor de Sanatate, in contextul in care incidenta bolilor este tot mai mare, exista probleme grave in sistemul de sanatate public, iar interesul romanilor este in crestere pentru asigurarile de sanatate.
  • Obiectivele campaniei sunt: Promovarea beneficiilor si a avantajelor oferite de asigurarile de sanatate; Promovarea unui stil de viata sanatos; Schimbarea comportamentului romanilor din unul pasiv in unul pro-activ.
  • Publicul tinta este format din: Femei si barbati, 30 - 50 de ani, studii medii si superioare, venituri medii si mari, mediul urban.
  • Campania de educatie financiara desfasurata online, prin: pagina dedicata pe totuldespreasigurari.ro, difuzarea mesajelor prin intermediul social media, dar si prin proiecte speciale dedicate (un sondaj adresat romanilor, axat pe obiceiurile lor privind sanatatea, si un chatbot dedicat principalelor intrebari ale romanilor despre asigurarile de sanatate).

TOTUL DESPRE ASIGURARILE DE VIATA

Pe scurt, asigurarile de viata sunt produse financiare oferite de catre companii specializate care ofera, de la caz...

DE CE AM NEVOIE DE O ASIGURARE?

In general companiile de asigurari pun la dispozitia clientilor o multitudine de motive pentru a incheia o polita....

RISCURI ACOPERITE

Principalul risc acoperit de o asigurare de viata este decesul. Cu toate acestea, asigurarile de viata pot...

CE POLITA MI SE POTRIVESTE?

In primul rand trebuie sa decizi daca doresti o asigurare care sa ofere numai protectie (deci fara componenta...

CUM INCHEI O ASIGURARE?

Recomandam parcurgerea urmatorilor pasi: 1. Alegerea unei companii de asigurare sau a unui broker de asigurare...

TIPURI DE PRODUSE

Functie de combinatia de riscuri acoperite si beneficii, exista o larga varietate de produse de asigurare de...

Top stiri Asigurari de Viata