by Media XPRIMM
XPRIMM TV
CAMPANIE SUSTINUTA DE:
      



Suport Online Contact
FIAR 2019: Conferinta "Insurance Market Trends" - partea a II-a
Ce tendinte noi se remarca pe piata de asigurari din Romania si din regiune? Care sunt produsele de asigurare cu potential de crestere in acest an? Ce asteptari au consumatorii, in acest moment, de la asiguratori? Partea a II a Conferintei "Insurance Market Trends" din cadrul FIAR 2019 a adus in dezbatere aceste aspecte si nu numai.

Participantii din cadrul Conferintei "Insurance Market Trends" au primit 2 credite de formare profesionala de la ISF - Institutul de Studii Financiare, conform noilor cerinte IDD.

In cadrul  celei de-a doua parti a conferintei au luat cuvantul:
  • Adrian MARIN, President, UNSAR
  • Alexandra SMEDOIU, CFA Romania
  • Alexandru FILIP, Partner, McKinsey
  • Oskar SOKOLINSKI, Associate Partner, McKinsey
  • Cristian ROSU, Insurance Reinsurance Vicepresident, ASF
  • Dorel DUTA, President, UNSICAR
  • Antonio SOUVANNASOUCK, President, PRBAR
  • Michael THEILMEIER, Re/Insurance Expert
  • Virgil SONCUTEAN, General Manager, ALLIANZ-TIRIAC
  • Mihai TECAU, President, OMNIASIG
  • Nicoleta RADU, General Manager, PAID Romania
  • Cristian IONESCU, President, ASIROM VIG
  • Viorel VASILE, CEO, SAFETY Broker
  • Cristian FUGACIU, General Manager, MARSH Romania
PRINCIPALELE DECLARATII:

Adrian MARIN, Presedinte, UNSAR:
  • Piata locala include 29 de societati, fiind dominata de asigurarile auto. Piata asigurarilor s-a ridicat la 2,18 mld. euro in 2018, in crestere cu 4,5%.
  • Penetrarea asigurarilor se afla inca la un nivel scazut, de 1,13% in 2018 fata de 1,23% in 2017, ca urmare a cresterii mai mari a PIB-ului fata de cea a pietei de asigurari.
  • Industria asigurarilor este in crestere, dar presiunea pe profitabilitate este mare.
  • Pe liniile de business, RCA si CASCO reprezinta 72% din segmentul non-life. Vorbim de o piata de 1,73 mld. euro non-life si de 0,46 mld. euro pe life.
  • Rata combinata pe non-life a urcat la 102,8% in 2018, de la 97,6% in 2017. Pe CASCO a fost de 112,3%  si pe RCA de 112,2%. Toate aceste majorari pun o presiune pe eficientizarea activitatii noastre.
  • Pe asigurarile auto vedem potential ca urmare a cresterii inmatricularilor de masini.
  • Pe segmentul asigurarilor de sanatate, piata va continua sa creasca rapid. Conform unui studiu realizat anul trecut de GfK la solicitarea UNSAR, 97% dintre beneficiarii asigurarilor private de sanatate sunt multumiti atat de modul in care polita le raspunde nevoilor, cat si de raportul dintre asteptarile lor si nivelul de acoperire a acestora. Avem in piata 365.000 de contracte individuale si de grup.
  • La asigurarile de locuinte, vorbim, de asemenea, de un potential mare de crestere, dar cred ca sunt necesare multe campanii. UNSAR continua eforturile de educare si suntem in asteptarea propunerilor in ceea ce priveste legislatia specifica asigurarilor obligatorii. Ca potential, potrivit rezultatului unui studiu IRES, la solicitarea UNSAR, 4 din 5 romani stiu ca asigurarile de locuinte sunt obligatorii, desi doar 1 din 5 se asigura. 1,4 milioane de locuinte sunt asigurate facultativ si 1,7 milioane au polita obligatorie PAD.
  • Agricultura - de la 1 aprilie, fermierii care incheie asigurari pentru culturi si animale primesc subventii in baza Submasurii 17.1. "Prime de asigurare a culturilor, a animalelor si a plantelor". Astfel, se asteapta ca asigurarile agricole sa devina mai accesibile pentru fermieri, protejand riscul la care sunt expusi. In Romania sunt 8,3 milioane de hectare de teren arabil, din care doar 1,8 milioane de hectare sunt asigurate.
  • Anunt aici, in premiera, ca am lansat prima campanie integrata de comunicare a industriei de asigurari din Romania: "OAMENII din Asigurari". Este un proiect foarte important pentru intreaga piata deoarece scoate in evidenta oamenii care lucreaza in asigurari. Se va derula in mediul digital si credem ca va avea un impact important.
  • Astazi lansam si noul site UNSAR.

Alexandra SMEDOIU, Vice-President, CFA Romania
  • In mediul economic global, lucrurile stau destul de bine - nu cred ca avem motive de ingrijorare iminenta - economiile globale cresc intr-un ritm natural, satisfacator. Exista, insa, si lucruri pe care nu le putem prevedea (ex: razboi comercial intre SUA si China), care pot genera probleme; Exista o tendinta generalizata de crestere a ratelor de dobanda; Exista o tendinta de crestere a inflatiei
  • Stabilizare a produsului intern brut la nivelul UE
  • Daca nu reusim sa explicam consumatorilor importanta asigurarilor si concepte de baza care tin de educatia financiara, nu o sa reusim niciodata sa crestem gradul de penetrare a asigurarilor
  • Inflatia - cel mai mare dusman al nostru
  • Romania - deficit bugetar - in 2018 am terminat cu 2,99%; veniturile fiscale in Romania sunt destul de mici comparativ cu alte state
  • Populatia Romaniei va scadea cu 21% pana in anul 2060; iar pana in anul 2060, 30% din populatie va fi de peste 65 de ani
  • Cele mai mari riscuri interne: politica fiscala si deficitul bugetar; Cele mai mari riscuri externe: cresterea ratelor de dobanda, usoara volatilitate a pietelor financiare, cresterea preturilor materiilor prime
  • Strategiile pe termen lung: sa mentinem un cadru economic sanatos, sa cream un cadru de reglementare flexibil, sa avem o politica fiscala predictibila, sa crestem gradul de educatie financiara si de economisire
  • Generatia I - o campanie de educatie financiara lansara de CFA Romania

PANEL INTERACTIV

Michael THEILMEIER, Re/Insurance Expert

  • In Germania, categoria de varsta 45-65 de ani controleaza peste 90% din prime. In Romania, in opinia mea, exceptie facand RCA, care este o polita obligatorie, nimic altceva nu ar fi fost vandut daca nu erau brokerii.
Mihai TECAU, President, OMNIASIG
  • Ne gandim intotdeauna la clienti si incercam sa le satisfacem nevoile
  • Piata ofera oportunitati de imbunatatire in acest sens: acel de a satisface nevoile clientilor
  • Eu si compania mea suntem intodeauna sensibili la asteptarile clientilor nostri
  • Nu suntem inca pregatiti sa raspundem nevoilor generatiilor urmatoare de clienti
  • In Romania, exista in continuare multi clienti care inca nu au incredere in industria de asigurari
  • Trebuie sa crestem nivelul de constientizare al consumatorului cu privire la rolul asigurarilor, precum si increderea sa in aceasta industrie
  • Inainte de Revolutia din 1989, in Romania nu se vorbea de asigurari
Viorel VASILE, CEO, SAFETY Broker 
  • Ar trebui sa impartim clientii pe mai multe clase, pe mai multe categorii
  • Industria asigurarilor din Europa este un pic ramasa in urma fata de noile generatii - nu suntem pregatiti pentru noile tehnologii. Avem o problema la nivel de industrie din acest punct de vedere
  • Cred ca, in urmatorii 5 ani, industria de asigurari va arata complet diferit fata de cum arata astazi. Daca vrem sa ajungem la consumatorul tanar, trebuie sa ne adaptam 
  • Nu stiu daca produsele de nisa sunt folositoare brokerilor corporate. Niciun broker nu poate sa faca un produs daca nu are un asigurator in spate. Rolul brokerului este sa gaseasca asiguratorul care se preteaza cel mai bine nevoilor clientului
  • IDD-ul va ajuta foarte mult consumatorul: cred ca focusul nostru este sa ne ducem catre consumator
  • Media de varsta a retelei noastre de distributie in brokeraj este undeva sub 40 de ani. In urmatorii 10 ani, forta de vanzare din Romania abia va atinge nivelul de sus al potentialului. Eu sunt sigur ca in Germania vor fi foarte mari probleme: deoarece acolo te vei adresa unor clienti tineri cu o forta de vanzare imbatranita

Cristian IONESCU, President, ASIROM VIG
  • Transformarea digitala afecteaza si industria de asigurari, deoarece afecteaza toate industriile
  • In portofoliul nostru, avem multi clienti - Baby Boomers - aduce cele mai mari venituri pe zona de retail a portofoliului nostru. Dar noua generatie vine din urma. Pentru ei, accesibilitatea la produsul de asigurare este cruciala
  • Am dezvoltat un produs digital impreuna cu SAFETY Broker - este un tip de asigurare CASCO care poate fi activata online, pentru o perioada limitata de timp
Nicoleta RADU, General Manager, PAID Romania 
  • Consumatorii nu mai sunt interesati de simple produse de asigurare
  • In opinia mea, asteptarile consumatorilor se vor concentra pe experienta oferita acestora - ei nu isi doresc doar produse, ci mai mult
  • Asiguratorii trebuie sa conceapa pachete complete de servicii pentru clienti
  • Avem nevoie de produse simple pentru a educa populatia si apoi ne putem gandi sa importam sau sa aducem in Romania idei de pe alte piete. Trebuie sa crestem gradul de constientizare cu privire la produsele de asigurare de baza, care ofera plus-valoare
  • In acest moment, suntem in discutii cu ASF pentru a introduce un amendament in Legea asigurarii obligatorii a locuintei, care sa ofere posibilitatea de a vinde polite PAD prin intermediul brokerilor. Sper ca brokerii sa contribuie la cresterea gradului de penetrare a politei de asigurare obligatorie a locuintei
Cristian FUGACIU, General Manager, MARSH Romania 
  • Clientii vor sa se simta protejati, vor sa stie ca sunt protejati de cineva
  • Mai intai, ar trebui sa segmentam piata in functie de factori geografici - in portofoliul nostru, nu se observa ca cele mai multe prime sunt controlate de categoria de varsta 45-65 de ani, ci de categoria 30-50 de ani
  • Trebuie sa facem diferenta intre retail si corporate. Asteptarile unei companii difera de asteptarile unui client
  • Trebuie sa adaptam produsele si serviciile pe care le oferim
  • Riscul continua sa evolueze. De exemplu, riscul cibernetic este foarte important astazi, in conditiile in care, in urma cu zece ani, nimeni nu vorbea despre acest risc
  • Sunt asiguratori care spun ca vor continua sa lucreze cu brokeri si viceversa. Intregul model de colaborare intre asiguratori si brokeri s-ar putea schimba: asiguratorii ar putea prelua riscul, iar brokerii ar putea dezvolta produse - acesta poate fi un model de viitor. Este clar, insa, ca, si pe viitor, consumatorii vor avea nevoie sa fie ghidati, vor avea nevoie de cineva care sa le expplice produsele de asigurare
  • Riscurile evolueaza: ei au nevoie de consultanta, au nevoie de sfaturi cu privire la ce sa cumpere
  • Consumatorii vor produse personalizate si simplitate, asa ca trebuie sa ne orientam spre ambele. Cred ca aceasta este reteta cresterii pietei de asigurari

Virgil SONCUTEAN, General Manager, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari
  • Traim in doua "tari" in acelasi timp: prima tara este reprezentata de clientii din asigurari, iar cea de-a doua tara este reprezentata de oamenii care nu au cumparat vreodata o polita de asigurare
  • Este responsabilitatea noastra sa crestem gradul de constientizare cu privire la asigurari
  • Asigurarile de viata, de sanatate si raspunderi civile - ne asteptam ca aceste trei linii de business sa aiba potentialul de a atinge cel putin jumatate din totalul pietei
  • In Romania, ALLIANZ-TIRIAC are unul dintre cele mai echilibrate peisaje de distributie
  • Din ceea ce putem sa observam, tehnologia nu inlocuieste intermedierea, ci o sprijina. In mediul romanesc, trebuie sa creezi un capital de incredere, iar acesta nu poate fi creat de tehnologie, ci de catre oameni
  • Toate canalele de distributie trebuie sa se modernizeze
  • Credem cu tarie ca oamenii vor rezista in fata tehnologiei, dar trebuie sa profitam de tehnologie pentru a optimiza canalele de distributie
  • Personalizarea este foarte seducatoare, dar clientii platesc pentru simplitate. Personalizarea inseamna complexitate cu grad ridicat. Un plus de complexitate si functionalitati care ar putea confunda lucrurile nu ajuta. Mizam pe simplificarea produselor de asigurare

PANEL: 3 dorinte privind piata romaneasca de asigurari

Dorel DUTA, Presedinte, UNSICAR:
1. As vrea ca la sfarsitul anului sa avem finalizat cadrul legislativ si din 2020 sa incepem consolidarea relatiei distribuitor - client pe o baza solida legislativa.
2. Sa fim sanatosi si sa incheiem cat mai multe polite de asig de sanatate.
3. Mi-as dori ca increderea in asigurari sa creasca macar cu 2-3 procente.

Cristian ROSU, Vicepresedinte, ASF:
1. Pana la finalul anului cadrul leg secundar va fi reasezat. Mi-as dori sa se realizeze cadrul legislativ primar in ceea ce priveste toate legile pe care le avem in analiza, in discutii si in diferite stadii de finalizare: modificarea legii Fondului de Garabtare, modificarea legislatiei pe asig de locuinte, modificarea legii falimentului
2. Imi doresc sa avem un cadru functional, normal si corect pe piata RCA-ului - liniste pe segmentul RCA.
3. Piata sa aiba o dezvoltare mult mai mare, de peste 5-6%, si sa trecem de pragul de 3 miliarde de euro pe an. Vreau sa facem pasi mai mari, consolidati.

Adrian MARIN, Presedinte, UNSAR:
1. Speram sa schimbam in bine reputatia pietei de asigurari - imi doresc ca tinerii sa isi doreasca sa intre intr-o astfel de industrie.
2. Ca putem noi, ca industrie, sa asimilam cu bun simt toate aceste schimbari legislative intr-o forma in care sa nu destabilizam transparenta si increderea clientilor.

Antonio SOUVANNASOUCK, Presedinte PRBAR:
1. As dori ca pana la finalul anului, nu numai cadrul legislativ sa fie clar si complet, ci sa fie si implementat. Este o dorinta greu de indeplinit.
2. Mi-as dori sa facem mai mult in sensul educarii consumatorilor cu privire la importanta asigurarilor de viata. Recuunosc ca noi, brokerii, nu facem foarte mult in ceea ce priveste promovarea asigurarilor de viata - foarte putini brokeri au asigurari de viata in portofoliu.
3. Avand in vedere ca piata a crescut cu 4,5% in 2018, iar pe T1 2019 avem o crestere consistenta de 7%, poate ca este un semnal ca oportunitatile de care vorbim sa devina realitate si vom mentine o crestere consistenta.

TOTUL DESPRE ASIGURARILE DE VIATA

Pe scurt, asigurarile de viata sunt produse financiare oferite de catre companii specializate care ofera, de la caz...

DE CE AM NEVOIE DE O ASIGURARE?

In general companiile de asigurari pun la dispozitia clientilor o multitudine de motive pentru a incheia o polita....

RISCURI ACOPERITE

Principalul risc acoperit de o asigurare de viata este decesul. Cu toate acestea, asigurarile de viata pot...

CE POLITA MI SE POTRIVESTE?

In primul rand trebuie sa decizi daca doresti o asigurare care sa ofere numai protectie (deci fara componenta...

CUM INCHEI O ASIGURARE?

Recomandam parcurgerea urmatorilor pasi: 1. Alegerea unei companii de asigurare sau a unui broker de asigurare...

TIPURI DE PRODUSE

Functie de combinatia de riscuri acoperite si beneficii, exista o larga varietate de produse de asigurare de...

Top stiri Asigurari de Viata