by Media XPRIMM
XPRIMM TV
CAMPANIE SUSTINUTA DE:
      



Suport Online Contact
Care sunt cele 3 tendinte majore din comportamentul consumatorilor care vor schimba distributia in asigurari?
Se vorbeste din ce in ce mai des despre digitalizare si utilizarea noilor tehnologii in asigurari, insa, pentru piata locala, acest trend pare sa fie unul indepartat. "Industria romaneasca a asigurarilor este inca reticenta la tehnologie si la faptul ca tehnologia va schimba radical modelul actual de distribuite in asigurari. Sunt inca multi specialisti care considera ca valul digitalizarii asigurarilor in Romania nu se va intampla intr-un viitor foarte apropiat", au explicat reprezentantii LIFE IS HARD.

Astfel, "daca acum cativa ani asigurarile bazate pe telematica pareau mai degraba desprinse dintr-un scenariu SF, iata ca de anul trecut deja cativa asiguratori au introdus produse de asigurare folosind solutii telematice si asigurari de locuinte bazate pe tehnologii de IOT/home automations. Este un inceput sfios si nu reprezinta decat varful icebergului in ceea ce priveste digitalizarea industriei, asta deoarece greul vine atunci cand asiguratorii incep sa faca pasi in digitalizarea si automatizarea proceselor interne. Digitalizarea trebuie sa cuprinda toate departamentele si procesele unei companii, trebuie sa transforme si sa automatizeze procesele operationale si financiare, procesele de subscriere (de produs), procesele de distributie si vanzare pana la gestiunea dosarelor de dauna", au adaugat reprezentantii companiei.

Cu toate acestea, exista anumite trend-uri care vor impune, mai mult sau mai putin direct, o tehnologizare. Conform LIFE IS HARD, in Europa Centrala si de Est "se identifica trei tendinte majore in comportamentul consumatorului care vor schimba modelele actuale de distributie in asigurari." Acestea sunt:

  • Asigurarile de locuinte vandute prin canale electronice (site-urile asiguratorilor, platforme de agregare, call-centere, banci, site-uri imobiliare) incep sa aiba o pondere din ce in ce mai mare in detrimentul vanzarilor directe si pe canale traditionale (prin intermediul agentilor), practic aceste produse migreaza incetul cu in online, clientii preferand se le achizitioneze online, fara sa apeleze la un consultant sau intermediar.
  • Asigurarile auto continua trendul accelerat de digitalizare si migreaza din ce in ce mai mult in online si mobile. In unele tari ex: Ungaria, vanzarea de asigurari auto are o pondere de peste 90% in online vs canalele traditionale. Acest segment de piata se concentreaza cu precadere in mana agregatorilor online si a brokerilor de asigurare. Practic acest segment de piata va ramane in continuare captiv la brokerii de asigurare digitali si la agregatori. Agregatorii, desii in anumite tari nu sunt vazuti cu ochi buni de competitori (brokeri si asiguratori), au avut un efect benefic pentru consumatori pentru ca au reusit sa genereze transparenta pentru consumatorul final, dandu-i acestuia uneltele necesare sa compare produse de asigurare din perspectiva pretului, dar si a acoperirilor si excluderilor.
  • Asigurarile de viata, cele cu componenta investitionala si alte asigurari cu o complexitate sporita sunt cele care sunt impactate cel mai putin de schimbarea comportamentului consumatorului, in continuare consultantul in asigurari fiind un pion important si activ in procesul de vanzare. Acest tip de asigurari implica un nivel ridicat de profesionalism din partea consultantului in asigurari, interactiunea cu clientul fiind una ridicata, pe acest segment, agentul nu mai este doar o simpla "masina de vandut" ci el isi aduce valoarea adaugata prin consultanta pe care o ofera clientului.
Pentru mai multe detalii despre aceste subiecte, si nu numai, reprezentantii LIFE IS HARD vor fi disponibili pentru intalniri in cadrul Forumului International Asigurari-Reasigurari - FIAR 2019, cu prilejul conferintei "Insurance in a Digital World", pe care compania o sustine in calitate de Partener.

De asemenea, articolul integral publicat pe aceasta tema poate fi citit aici.

TOTUL DESPRE ASIGURARILE DE VIATA

Pe scurt, asigurarile de viata sunt produse financiare oferite de catre companii specializate care ofera, de la caz...

DE CE AM NEVOIE DE O ASIGURARE?

In general companiile de asigurari pun la dispozitia clientilor o multitudine de motive pentru a incheia o polita....

RISCURI ACOPERITE

Principalul risc acoperit de o asigurare de viata este decesul. Cu toate acestea, asigurarile de viata pot...

CE POLITA MI SE POTRIVESTE?

In primul rand trebuie sa decizi daca doresti o asigurare care sa ofere numai protectie (deci fara componenta...

CUM INCHEI O ASIGURARE?

Recomandam parcurgerea urmatorilor pasi: 1. Alegerea unei companii de asigurare sau a unui broker de asigurare...

TIPURI DE PRODUSE

Functie de combinatia de riscuri acoperite si beneficii, exista o larga varietate de produse de asigurare de...

Top stiri Asigurari de Viata