by Media XPRIMM
XPRIMM TV
CAMPANIE SUSTINUTA DE:
      



Suport Online Contact
Dinamica si efervescenta pe segmentul asigurarilor de viata si sanatate
Dinamica si efervescenta par sa caracterizeze, in anul 2017, evolutia asigurarilor de viata, dar mai ales a celor de sanatate. La o scurta privire a celor mai recente cifre oficiale date publicitatii, din primele noua luni ale anului 2017, de departe, se evidentieaza ratele de crestere raportate de cele doua segmente de piata mentionate anterior: +30% (asigurari de viata), respectiv +52% (segmentul de asigurari de sanatate).

Desi la o prima vedere pare impresionant, nu ar trebui sa fim captati de procentele de crestere, baza fiind una mica, cel putin in ceea ce priveste segmentul de asigurari de sanatate. Astfel, in pofida unor rate de crestere considerabile, Romania continua sa aiba unul dintre cele mai scazute grade de penetrare a asigurarilor de viata si sanatate din Europa, chiar si in comparatie cu alte piete central si est-europene, precum Polonia, Cehia, Slovacia sau Ungaria.

Totusi, anul trecut a crescut preocuparea romanilor pentru viata si sanatatea lor.

"In ceea ce priveste produsele de sanatate, in ultimii doi ani, deductibilitatea fiscala a fost un catalizator pentru cresterea cererii, ca urmare a deschiderii mai mari din partea angajatorilor catre astfel de produse oferite angajatilor ca parte a pachetelor de beneficii salariale. Aceasta facilitate fiscala reprezinta practic o premiere a cetatenilor care sunt dispusi sa plateasca in plus fata de asigurarile sociale de sanatate, iar intentia autoritatilor a fost de a degreva sistemul public de sanatate prin transferul in sistem privat a acestei categorii de cetateni", a declarat Roxana BALUTA, Coordonator al Sectiunii de Asigurari de Viata si Sanatate, UNSAR.

"Anul 2017 a fost unul performant din perspectiva creditarii, favorizandu-se astfel si cresterea asigurarilor de viata. Rezultatele la nivel de piata au fost mai mult decat incurajatoare si asigurarile de viata au fost un factor important in cresterea pietei locale de asigurari", a punctat si Daniela PENE, Director Divizie Vanzari si Marketing, GENERALI Romania.

In opnia lui Juraj LELKES, CEO, ASIROM VIG, clientii primesc cu mai mult interes informatii referitoare la asigurarile facultative, au inceput sa constientizeze riscurile la care se expun si beneficiile pe care le aduce o asigurare de sanatate, spre exemplu.

"Cu toate acestea, in mintea clientului ramane o dilema importanta: utilizarea venitului disponibil pe termen scurt sau pe termen lung. Si aici trebuie sa avem un rol activ, ajutandu-i sa ia o decizie educata in beneficiul personal si al familiei", a afirmat Virgil SONCUTEAN, Director General, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari.

"In perspectiva, piata asigurarilor de viata si sanatate din Romania va continua sa se dezvolte, in contextul in care exista inca suficient loc de crestere. Segmentul bancassurance va ramane unul dintre canalele cu cea mai rapida crestere si este de asteptat ca asiguratorii sa integreze din ce in ce mai mult digitalizarea in strategiile lor, cu obiectivul de a oferi clientilor produse si servicii imbunatatite si o experienta excelenta. Tendinte cheie, precum analiza datelor, digitalizarea si automatizarea, vor fi din ce in ce mai vizibile, definind viitorul industriei noastre", potrivit Annei GRZELONSKA, CEO al NN Asigurari de Viata.

La randul sau, Anita NITULESCU, CEO, EUROLIFE Romania, a spus ca, "in atentia asiguratorilor in anul urmator si cei care vor urma sunt initiativele europene in ceea ce priveste alinierea la prevederile privind protectia datelor cu caracter personal, respectiv Directiva Distributiei in Asigurari, care implica eforturi semnificative atat din partea autoritatilor de resort, cat si din partea jucatorilor din piata".

Segmentul asigurarilor de viata si sanatate, o nisa care nu genereaza nici un sfert din veniturile totale ale companiilor de asigurari, a demonstrat anul acesta, prin rezultate, ajutat insa si de un context favorabil, ca poate deveni din ce in ce mai popular, ca are potentialul de a fi una dintre solutiile financiare preferate de romani in ceea ce priveste protectia impotriva evenimentelor neprevazute.

Analiza completa privind previziunile si tendintele asteptate pe piata asigurarilor in perioada urmatoare, precum si mai multe declaratii ale reprezentantilor principalelor companii de asigurari si brokeraj pot fi citite in Editia Speciala decembrie-ianuarie a Revistei PRIMM - Asigurari&Pensii. De asemenea, revista poate fi descarcata gratuit de AICI.

TOTUL DESPRE ASIGURARILE DE VIATA

Pe scurt, asigurarile de viata sunt produse financiare oferite de catre companii specializate care ofera, de la caz...

DE CE AM NEVOIE DE O ASIGURARE?

In general companiile de asigurari pun la dispozitia clientilor o multitudine de motive pentru a incheia o polita....

RISCURI ACOPERITE

Principalul risc acoperit de o asigurare de viata este decesul. Cu toate acestea, asigurarile de viata pot...

CE POLITA MI SE POTRIVESTE?

In primul rand trebuie sa decizi daca doresti o asigurare care sa ofere numai protectie (deci fara componenta...

CUM INCHEI O ASIGURARE?

Recomandam parcurgerea urmatorilor pasi: 1. Alegerea unei companii de asigurare sau a unui broker de asigurare...

TIPURI DE PRODUSE

Functie de combinatia de riscuri acoperite si beneficii, exista o larga varietate de produse de asigurare de...

Top stiri Asigurari de Viata